با سپاس از حسن اعتماد شما در انتخاب آیریس
کاربر گرامی خواهشمند است موارد زیر را جهت بهره مندی هرچه بهتر از خدمات آیریس ملاحظه فرمائید.
ورود کاربران به وبسایت آیریس و استفاده ازخدمات ارائه شده در این وبسایت یا برنامههای ارائه شده توسط آیریس به معنای آگاهی از شرایط و قوانین استفاده از این خدمات و پذیرفتن آن میباشد. شرایط و قوانین ما کاملاً منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک، قانون حمایت از مصرف کننده و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. لازم به ذکر است، شرایط و قوانین مندرج در وبسایت جایگزین کلیهی توافقهای قبلی محسوب میشود و استفاده از هر گونه خدمات این سامانه به عنوان یک قرارداد ضروری تلقی میشود. لذا خواهشمند است در صورت وجود هر گونه ابهام با کارشناسان ما مشورت نمائید.
مشتری یا خریدار یا کاربر یا بیمهگذار به شخصی حقیقی یا حقوقی گفته میشود که با ورود به وبسایت یا اپلیکیشن آیریس نسبت به ثبت سفارش به صورت آنلاین یا تلفنی و یا هر گونه استفاده از خدمات آیریس اقدام نماید. شخصی که در سامانه آیریس با استفاده از اطلاعات خود نسبت به ثبت سفارش، خرید یا دریافت خدمات برای شخص سومی اقدام میکند، نیز از طرف آیریس به عنوان مشتری شناخته شده و ملزم به رعایت تمامی قوانین حاکم بین آیریس و کاربر میباشد.
بیمه گران یا نمایندگان بیمه، اشخاصی حقوقی و رابط شرکت های بیمه طرف قرارداد با آیریس می باشند که متعهد به ارائه خدمات و محصولات بیمه ای هستند و مشخصات آن در بیمه نامه قید شده و جبران خسارت و پرداخت غرامات ناشی از حوادث احتمالی طبق شرایط مقرر در بیمه نامه را به عهده می گیرند. اصالت و اعتبار فعالیت این اشخاص از طرف شرکتهای بیمه فعال در جمهوری اسلامی ایران مورد تائید قرار گرفته است که از طرفی نیز دائماً از طریق ارتباط با بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صلاحیت ایشان مورد تائید قرار می گیرد.
به هر شخص حقیقی یا حقوقی و یا شیء که احتمال تحقق خطر یا خطرات مشمول بیمه نامه برای آن، باعث انعقاد بیمه نامه گردیده است و از طرفی توسط این وبسایت برای آن خدمات بیمه خریداری شده باشد، بیمه شده اطلاق می شود.
به هرگونه خدمتی اعم از بیمه نامه، مشاوره و... گفته می شود که از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن آیریس توسط کاربر خریداری شده و در ازای آن وجهی دریافت گردیده است.
وبسایت و اپلیکیشن آیریس منحصراً ارائه دهنده انواع خدمات بیمه ای شامل خدمات مدیریت بیمه و خرید بیمه نامه می باشد که استفاده از خدمات مدیریت بیمه برای کاربر رایگان و خرید بیمه نامه برای مشتری شامل هزینه می باشد و قابل ذکر است که هیچ گونه کالای فیزیکی که ماهیت فیزیکی آن دارای ارزش باشد در این سامانه به فروش نمی رسد. هر بیمه نامه که از این وبسایت خریداری شود، تابع شرایط عمومی و اختصاصی آن بیمه نامه است که توسط نماینده شرکت بیمه مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر و برای کاربران مطابق با آدرس ثبت شده در سامانه ارسال می شود و وبسایت ما هیچگونه دخل و تصرفی در شرایط آن ندارد.
تمامی قیمتهای ارائه شده در آیریس از طرف شرکت های بیمه اعلام می شوند و وبسایت ما هیچ گونه دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد اما ما در آیریس همیشه و در همه حال تمامی محصولات خود را با تخفیف های باورنکردنی به فروش می رسانیم که متعاقباً به اطلاع کاربران خواهد رسید. از آنجا که محصولات ارائه شده ما در آیریس وابسته به شرکتهای بیمه میباشد، انصراف از دریافت بیمهنامه منوط به قوانین داخلی شرکت صادرکنندهی بیمه میباشد.
با توجه به اینکه تمامی قیمتهای ارائه شده در سامانه آیریس از طرف شرکت های بیمه اعلام می شوند، لذا به محض دریافت ابلاغیه از نماینده شرکت های بیمه مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حتی پس از پرداخت هزینه توسط مشتری و قبل از صدور بیمه نامه، آیریس موظف به اعمال تغییرات می باشد و در مواردی که مغایرت قیمت بین حق بیمه و مبلغ پرداختی توسط کاربر وجود داشته باشد، کاربر موظف به پرداخت مابه التفاوت جهت صدور بیمه نامه خواهد بود.
کلیه سفارشات و درخواست های خرید بیمه توسط کاربران که در ساعات اداری به سامانه ارسال شوند، در صورت صحت اطلاعات بیمه گذار و عدم بروز مشکل در سامانه صدور شرکت بیمه، درخواست طی همان روز بررسی و بیمه نامه صادر خواهد شد و چنانچه درخواستی خارج از ساعات اداری به سامانه¬¬ی آیریس ارسال شود، در اولین روز کاری بعد از ثبت درخواست فوراً پیگیری خواهد شد. لذا کاربران میتوانند به راحتی در تمامی ساعات شبانه روز در هفته و به صورت 24 ساعته اقدام به ارسال درخواست نمایند. جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به کاربران گرامی، ساعات کاری آیریس همه روزه(حتی جمعه ها و تعطیلات رسمی جمهوری اسلامی ایران) از ساعت 8 تا 20 می باشد.
چنانچه درخواست ثبت شده مشتری به هر دلیلی امکان عملی شدن را نداشته باشد، آیریس خود را ملزم می داند در اولین روز کاری بعد از ارسال درخواست توسط کاربر او را مطلع سازد و طی 72 ساعت کاری، مبلغ پرداختی مشتری عودت داده شود. همچنین کاربر میتواند در هر مرحله قبل از پرداخت مبلغ بیمهنامه، از خرید خود انصراف دهد. چنانچه درخواست انصراف پس از پرداخت مبلغ بیمه از طرف مشتری اعلام شود و بیمه درخواستی مشتری هنوز صادر نشده باشد، آیریس موظف است تمامی مبالغ پرداختی را به مشتری عودت دهد. در صورتی که بیمه درخواستی مشتری صادر شده باشد، عودت وجه منوط به قبول شرکت صادرکننده بیمه جهت ابطال بیمه خواهد بود، در غیر این صورت عودت وجه مقدور نمیباشد.
با توجه به اینکه آیریس، صرفاً یک سامانه آنلاین جهت فروش انواع بیمهنامه و خدمات بیمهای است، مسئولیت ارائه اطلاعات صحیح برای صدور بیمهنامه بر عهده کاربر است. لذا مسئولیت هرگونه اشتباه در ورود اطلاعات که منتهی به صدور اشتباهِ بیمهنامه و در نتیجه ضرر و زیان کاربر یا آیریس شود، بر عهده کاربر است. همچنین در فروش تلفنی، در صورتی که کاربر اطلاعات را به صورت صحیح ارائه کند اما سامانه آیریس در ورود اطلاعات وی دچار اشتباه شود، مسئولیت آن با ما خواهد بود. در این صورت، کاربر باید ظرف 48 ساعت اشتباه صورت گرفته در ورود اطلاعات به بیمه نامه را از طریق راه های ارتباطی به اطلاع ما برساند و درخواست اصلاح بیمه نامه و صدور الحاقیه را بنماید. در صورتی که کاربر این کار را انجام ندهد، وی میپذیرد که مسئولیت اشتباه بعد از 48 ساعت از سامانه آیریس ساقط و به وی منتقل خواهد شد.
اگر بیمه نامه فعلی بیمه گذار دارای الحاقیه باشد، کاربر ملزم به ورود اطلاعات الحاقیه می باشد و در مواردی که می بایست تصویر بیمه نامه در وبسایت و یا اپلیکیشن بارگذاری شود، تصویر الحاقیه نیز به همراه بیمه نامه بارگذاری شود.
کاربر موظف است در هنگام ثبت درخواست خرید با آگاهی کامل و اطلاع از شرایط بیمهنامه درخواستی خود، اطلاعات مورد نیاز جهت خرید بیمهنامه جدید را به دقت وارد نماید و در هنگام تحویل بیمهنامه جدید نسبت به تحویل بیمهنامه قبلی اقدام نماید. چنانچه اطلاعات ارسالی توسط کاربر دارای هر گونه ایرادی باشد یا در هنگام تحویل بیمهنامه جدید، بیمهنامه قبلی تحویل نگردد، درخواست خرید کاربر غیر معتبر بوده و آیریس حق پیگیری جهت جبران ضرر و زیان احتمالی را برای خود محفوظ میداند. بدیهی است، در صورت نبود شرایط ذکر شده، بیمهنامه جدید تحویل داده نمیشود.
کاربران میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای دریافت سفارش خود وارد نمایند و در این صورت تحویل گیرنده هنگام دریافت میبایست کارت شناسایی ارائه نماید. قابل ذکر است که تحویل سفارش در مکان هایی که دارای آدرس مشخص نمی باشد (مانند اماکن عمومی)، امکان پذیر نخواهد بود. به استثناء افرادی که به صورت ثابت در آن محل مشغول فعالیت رسمی می باشند.
تمامی بیمه نامه های صادر شده در آیریس، کاملاً مطابق با درخواست مشتری صادر می شود. تمام مواردی که مشتری در هنگام خرید در سامانه آیریس، اعم از وبسایت و اپلیکیشن وارد می نماید، از جمله سابقه عدم خسارت، سطح پوشش های مالی و جانی مورد درخواست، پوشش های جانبی تکمیلی بیمه نامه و دیگر موارد انتخابی، به عنوان درخواست قطعی مشتری تلقی شده و تمام مسئولیت ناشی از انتخاب های انجام شده بر عهده مشتری می باشد.
در بیمههای بدنه و بعضی از پوششهای بیمه آتش سوزی، بیمههای درمان و بیمه عمر، صدور بیمه نامه منوط به بازدید از مورد بیمه یا انجام معاینات پزشکی یا دریافت مجوزات لازم میباشد. در این موارد طبیعتاً صدور بیمه نامه پس از طی مراحل فوق صورت میگیرد و ثبت درخواست از سامانه آیریس در موارد فوق به هیچ عنوان به منزله صادر شدن بیمه نامه نیست. در موارد مذکور ممکن است لازم باشد پس از کارشناسی تغییراتی در درخواست ارائه شده ایجاد شود که قبل از نهایی شدن به اطلاع مشتری میرسد و در نهایت پس از طی مراحل فوق امکان صدور بیمه نامه فراهم میشود.
در بیمههای مسافرتی لازم است بیمه گذار بیمه را قبل از ثبت مهر خروج در پاسپورت خریداری نماید، در غیر اینصورت بیمهنامه صادر شده فاقد اعتبار بوده و هیچ گونه مسئولیتی متوجه آیریس یا شرکت صادرکننده بیمه نخواهد بود. زمان مناسب برای خرید بیمه از شرکتهای با صدور عادی، ۲۴ ساعت قبل از ثبت مهر خروج از کشور و برای خرید بیمه از شرکتهای با صدور در لحظه، تا لحظه قبل از ثبت مهر خروج بر روی پاسپورت شخص مسافر است. با توجه به اینکه در بیمههای مسافرتی با قابلیت صدور در لحظه، اطلاعات توسط خود بیمه گذار وارد میشود، مسئولیت هرگونه ثبت اشتباه اطلاعات به عهده وارد کننده اطلاعات است و لازم است بیمه گذار تناسب بیمهنامه خریداری شده با مدارک مورد نیاز جهت سفر به کشور مقصد را حتما چک نماید.
شما میتوانید از سرویسها و خدمات آیریس به صورت آنلاین استفاده و یا سفارش خود را اینترنتی ثبت کنید. همینطور می توانید به آدرس (info@iris.ir) ایمیل بزنید. این ارتباط از کانالهای الکترونیکی انجام میشود و کاربر موافقت میکند که پاسخ درخواست خود را نیز به صورت الکترونیکی دریافت نماید. آدرس و شماره تلفن و ایمیل اعلامی از سوی کاربر تنها کانال رسمی ارتباط با مشتری میباشد و تمامی ارتباطات سامانه آیریس با مشتری از طریق آنها صورت میپذیرد. خبر رسانیها در مورد سرویسهای ویژه، رویدادها و ... توسط آیریس انجام میشود و چنانچه کاربر تمایلی به دریافت نداشته باشد میتواند از طریق وبسایت یا اپلیکیشن نسبت به مدیریت این موارد اقدام نماید.
ممکن است آیریس سؤالات نظرسنجی خود را بعد از انجام خرید یا استفاده از سامانهی مدیریت بیمه از طریق پیامک برای مشتری ارسال نماید. مسیرهای ارتباطی رسمی با پشتیبانیهای آیریس از جمله شماره تلفن، سامانه پیامکی، ایمیل یا کانال های ارتباطی شبکههای مجازی در قسمت تماس با ما درج شده و آیریس فقط از طریق این سامانهها به ارتباط با مشتری میپردازد و هر گونه تماس با مشتری تحت نام آیریس از طریق دیگر موارد سوء استفاده از این نام محسوب شده و تحت پیگرد قانونی قرار میگیرد.
از آنجایی که حسن امانت داری و حفظ اطلاعات شخصی کاربران گرامی از اولویت های ارزشمند و با اهمیت ما می باشد، آیریس متعهد است در حد توان از حریم شخصی شما بزرگواران محافظت و از جدیدترین تکنولوژیهای موجود جهت پاسداری از اطلاعات شما استفاده نماید. تمامی مطالب ارائه شده توسط آیریس مانند متن ها، طرح های گرافیکی، لوگو، موارد قابل دانلود، کپی و تمامی محتوای تولید شده توسط آیریس به عنوان اموال و متعلقات آیریس محسوب میشود و حق هر گونه استفاده از آنها در انحصار ما میباشد.
در حال حاضر، آیریس در مراکز تمامی استانها، خدمات فروش بیمه ارائه مینماید. خدمات مدیریت بیمه آیریس منحصر به محدوده جغرافیایی نمیباشد و کاربران از هر نقطهی جغرافیایی میتوانند از خدمات جغرافیایی مدیریت بیمه استفاده نمایند. آیریس به زودی در نقاط دیگر کشور نیز به ارائه خدمات خواهد پرداخت. جهت اطلاع میتوانید به همین صفحه مراجعه نموده یا با ما تماس بگیرید.
در صورتی که در قوانین مندرج، رویه ها و خدمات سامانه آیریس تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود. استفاده مستمر کاربر از خدمات ما به منزله پذیرش این تغییرات در آینده خواهد بود.